Směrem k udržitelné dopravě bez emisí!
Líbí se Vám myšlenka účinné dopravy bez zbytečných emisí a hluku?
Chcete se dozvědět něco o elektromobilech?
-
Co jsou vlastně zač, jaké typy jsou dnes k mání a jaké se chystají?
-
Jak daleko dojedou a za kolik?
-
Používají opravdu stejné baterie, jako nalezneme v mobilních telefonech?
-
A jsou vážně bez emisí?
-
Kde se dá dobít elektromobil či elektroskútr?
-
Nebo vás zajímají přímo nové technologie související s vozidly na el. pohon?
- Jaký je na ně třeba ŘP či jak je to u elektromobilů s povinným ručením?
V OSE známe odpovědi. Již od roku 1980 se sdružujeme, abychom se podělili o nové poznatky týkající se těchto skvělých vozítek a dobíjecích technologií, probírali nové trendy a někteří z nás dokonce stavěli vlastní elektromobily a vyhrávali s nimi na světových soutěžích! Vozidla na elektrický pohon (jednostopá i dvoustopá) už nejsou jen snem a brzy jistě vytlačí z cest zasloužilé, ale problematické „spalovače“.
OSE je tu pro vás pro všechny, ať už se o elektromobily pouze zajímáte, jeden si stavíte nebo jste si už vlastní pořídili! Naším cílem je rozšířit naše stávající řady o další elektromobilisty. S Vaší pomocí budeme schopni prosazovat na veřejné úrovni i ve vašem okolí tyto cíle:
-
nabíjecí infrastrukturu pro vaše elektromobily s důrazem na nabíjení energií z obnovitelných zdrojů
-
konat místní i celorepublikové srazy majitelů elektromobilů všech stop
-
tvořit síť vzájemné přátelské i odborné komunikace a pomoci
-
výukové a osvětové semináře i ve vašich školách a pracovištích
Zpráva o trvale udržitelné mobilitě.
Dlouhodobým cílem našeho sdružení Elektromobily-os je e-mobilita jako taková s tím, že v budoucnosti bude energie na dopravu získávána z obnovitelných zdrojů- OZE.
Po půlročním provozu FVE, která je instalována na budově sdružení, je možno zveřejnit první zkušenosti.
Instalace 5,4 kW je rozdělena na dvě stejné sekce (jih a západ). Rekordní denní výroba byla naměřena 35 kWh. V teplých letních dnech se však díky poklesu účinnosti článků vyrobí cca 25 kWh. To stačí na nabití dvou elektromobilů, které denně najíždějí dohromady asi 100 km a ještě zbyde na dva skútry, které jsou také neustále v provozu a denně najedou desítky km.
Vzhledem ke zjištění obrovského snížení výroby v horkých letních dnech došlo na prognózu investora a již se plánuje chlazení FV článků . Montáž "na latě" to umožňuje. Je však nutno postavit ještě bazén, protože jinak by nebylo kam ukládat velké množství získaného tepla.
Opět se tedy ukazuje, že to co je ekonomické je i ekologické. Nechci řešit proč se u nás podporovala instalace obřích parků na úrodných polích- v Německu to prostě neudělali a proto tam jsou FVE pouze na střechách a v místě přímé spotřeby.
My nejezdíme levně, za půlku, ani zadarmo. Nám za to ČEZ platí. "dámy a pánové: kdo z Vás to má?"